عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 19 آبان 1400
بازدید : 312
نویسنده : mozhgan

دیپ بایت دندان به انگلیسی (Deep Bite) نوعی اوربایت دندان است. این عارضه که شدیدتر از اوربایت دندان است در افراد زیادی وجود دارد. دیپ بایت دندان به نوعی حتی شایعترین عارضه و مال اکلوژن در میان افراد خردسال است.

فرقی نمیکند که شما چه سنی داشته باشید، کودک یا بزرگسال، در هر صورت متخصصان ارتودنسی میتوانند با انواع روش های ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت، نامرئی، متحرک و … اقدام به درمان مال اکلوژن دیپ کنند. اما بهترین سن برای اصلاح این مشکل دوره کودکی است زیرا استخوان فک هنوز به رشد و تکامل نهایی خود نرسید و راحتتر میتوان هر نوع مال اکلوژنی را در این سنین اصلاح کرد.

اولین هدف از درمان دیپ بایت هماهنگ و تراز کردن فک ها  و دندان ها با یکدگیر است. برای رسیدن به این هدف، ما معمولا از بیش از یک روش درمانی استفاده کنیم. یعنی ممکن است نیاز باشد چندین روش  ارتودنسی برای حل این مشکل مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتربحوانید... ارتودنسی پلاستیکی

انواع روش درمان دیپ بایت چیست؟

اولین خط درمان برای اصلاح این اوربایت شدید اسفاده از پالاتال اکسپندر یا وسیع کننده های کام است. علاوه  بر این دستگاه ارتودنسیریال توربو براکت ها نیز میتوانند در آغاز درمان مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از این دستگاه های ارتودنسی باعث میشود فضا برای رشد دندان های خلفی باز شده و کم کم شدت مشکل کمتر شود.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی نامرئی

سایر گزینه های درمان اوربایت شدید

سایر درمان های ارتودنسی ثابت (بریس ها) نیز به درمان دیپ بایت کمک میکنند. اگر مشکل خیلی شدید باشد از بریس ها و براکت های فلزی برای درمان استفاده میشود و اگر مشکل هنوز خیلی کوچک باشد و یا دیپ بایت خفیف باشد میتواند از ارتودنسی متحرک و نامرئی مانند اینویزیلاین ها نیز برای درمان استفاده کرد. چنانچه علت ایجاد دیپ بایت کوچک بودن فک پایین باشد و این فک به درستی و کاملا رشد نکرده باشد از دستگاه هایی برای تحریک رشد استخوان استفاده میشود. چنانچه شخصی در کودکی مشکل دیپ بایت خود را درمان نکرده باشد و اکنون در سنین میانسالی باشد ممکن است نیاز به عمل جراحی ارتودنسی یا جراحی ارتوگناتیک داشته باشد. درمان اوربایت شدید تنها محدود به برگرداندن فک ها و دندان ها به حالت طبیعی نیست بلکه نیاز به پروسه های زیبایی نیز وجود دارد. زیرا دیپ باید باعث ایجاد آسیب به دندان ها میشود و برای ترمیم دندان ممکن است نیاز به روش های دندانپزشکی ترمیم و زیبایی برای اصلاح طرح لبخند  از جمله انواع ونیر دندان (انواع لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و …)، تاج و … باشد.

چنانه در رابطه با انواع  روش های ترمیم و زیبایی دندان و ارتودنسی دندان سوالی دارید میتوانید سری به مقالات وبسایت تخصصی دندانپزشکی ما بزنید و از گنجینه مطالب و دانستنی های ارتودنسی آن استفاده کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com